Actieve senior Isabelle Catteeu-Syryn, plaats 12

Op 2 oktober 2018, over deze onderwerpen: Verkiezingen 2018
Isabelle Catteeu - Syryn

Isabelle Catteeu-Syryn stond mee aan de wieg van de bloeiende vereniging Vlaamse Actieve Senioren Vl@s Groot Jabbeke. Deze 76-jarige actieve bij bracht haar jeugd door in de Westhoek maar woont al 50 jaar in de Brugse regio waarvan 25 jaar in Jabbeke. Ze is gehuwd met Roland Syryn. Ze hebben 2 kinderen en 6 kleinkinderen. Deze lesgeefster op rust gaf jarenlang kookles aan volwassenen. Ze engageert zich bij vele verenigingen zoals Neos, Gidsenkring Brugge, Studieclub Van Maerlant en Cultuurclub La Brugeoise. Ze volgt het beleid in Jabbeke op de voet en is raadgevend lid van de seniorenadviesraad en cultuurraad.

Senioren moeten actief blijven, voor voldoende lichaamsbeweging zorgen, zich blijven bijscholen en veel sociale contacten onderhouden om vereenzaming tegen te gaan. Zelf geeft ze het goede voorbeeld door het volgen van taal- en computerlessen, bijwonen van cultuurevenementen, wekelijks gaan zwemmen, regelmatig fietsen en lange strandwandelingen te maken.

Het beleid moet meer aandacht schenken aan de steeds groter wordende groep van senioren. Ze verdienen een betere dienstverlening en zorg.